۱۳۹۰/۰۸/۰۳

اندرباب آن چمدان که میخواست اینترنت بیاورد و وعده های پوچ از این دست +پیشنهاد


حتما یادتان هست چند ماه پیش قضیه اینترنت چمدانی چه سر و صدایی به پا کرد تا جایی که سخنگوی وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات و همه در جمهوری اسلامی به تکاپو افتادند وبیانیه دادند .اینترنت چمدانی همان اینترنت آزاد و بدون محدودیتی بود که قرار شد در همین ماه ارائه شود اما نه اینترنتی آمد نه چمدانی. در واقع این هم مانند پروژه قبلی هیستک که میگفتند از خود فیلتر بر ضد فیلترینگ استفاده میکند و کلی بوق و کرنا زدند و آخر معلوم شد آن دانشجو هکر که این کار را میخواسته انجام بدهد پولها را خورده و فلنگ را بسته است.

من با وجودی اینکه دانش زیادی در رابطه با روشهای اینترنت دهی آزاد ندارم اما تصور میکنم اگر اینترنت را از بستر GPS بدهند و با توجه به اینکه گوشه های جدید همه مجهز به gps هستند خیلی بهتر و راحت تر و همه جا قابل دسترس تر خواهد بود.

اما آیا آمریکا و دولتهای جهان واقعا به فکر اینترنت آزاد دادن هستند یا هر از گاهی چیزی از استین بیرون می آورند تا بگویند ما داریم کمک میکنیم و در عمل هیچ. فراموش نکنیم اکنون بسیاری از شرکتهای خصوصی این کار را به نحو احسنت انجام داده اند از قبیل ultra surf یا your freedom یا TOR که یا با همیاری مردمی کار میکنند یا با خرید به قیمت ارزان.

۹ نظر:

  1. چرا چرت میگی . اینترنت با استفاده از gps !! تو که خودت میگی نمیدونم چرا میگی. جک سال میشه

    پاسخحذف
  2. آخه عزیز دل
    اونGPRS است نه GPS.

    پاسخحذف
  3. با GPS نمیشه اینترنت داد.. مثل اینکه بگی آب رو از سیم تلفن رد کنیم ولی میشه با ماهواره هایی که امواج GPS رو میفرستن اینترنت هم فرستاد (در تئوری البته)، شبیه کاری که اینترنت چمدانی میکنه..
    در ضمن اینترنت چمدانی همون موقع هم گفته بودن که در 2 سال آینده
    در ضمن TOR شرکت خصوصی نیست بقیه رو نمیدونم

    پاسخحذف
  4. اينترنت چمدانی پروژه ای است کد باز، و کد آن در اينترنت موجود و قابل دسترسی است. منظور شما رو پولها رو خورده و فلنگ رو بسته نمی فهمم.

    پاسخحذف
  5. جالب بود
    این مطلب تو بالاترین تو قسمت سرگرمی دسته بندی شده :))))))))))))

    پاسخحذف
  6. GPS ??internet???
    baradar jan bikhial shoma hamoon darbare sandis nazar bedi behtare!!!

    پاسخحذف
  7. اینترنت از طریق GPRSامکان پذیر است چون الان گوگل سرویسی به رهیاب TOM TOM میدهد ( LIVE) که با استفاده ازGPRS میتوان انلاین آدرس را جستجو کرد. من این سرویس رو خریدم سالی ۶۰ یورو و خوب کار میکند. پس میتوان امیدوار بود که عملی باشد.

    پاسخحذف
  8. با درود
    من از طریق آزادگی , اتفاقی اینجا آمدم و اینها خواندم.فقط برای اطلاعات شما عرض میکنم که GPS و GPRS دو سسیتم بکلی متفاوت هستند.(Global Positioning System) یا جی پی اس متشکل از تعداد زیادی از ماهواره ها(بیشتر از 24 عدد) است که فقط اطلاعات مربوط به خودشان را ارسال میکتتدو گیرنده باید در هر زمان حداقل 3 یا 4 ماهواره را بگیرد تا بتواند از اختلاف زمانی بدست آمده موقعیت خودش را روی زمین تعیین کند.
    GPRS یک نوع از مخابرات است که در آن دادها بصورت پاکت یا بسته از طریق برجهای موبایل انتقال پیدا میکند.همیطور که از معنی آن معلوم است:General Packet Radio Service
    برای من سوال ایشان جالب بود.اینترنت چمدانی!!!کجاست؟؟؟
    من همان زمان که این بحث در اینترنت بود,علاقه مند بودم که چطور این کار را برای همه!! میخواهند انجام دهند؟؟ از نظر تکنیکی انتقال داده های اینترنتی!(در واقع هیچ فرقی نمی کند, همه داده ها در هرحله اول بطورت بیت Bit هستند)خیلی ساده است و الان هم دارد انجام میشود!حتی موبایل ها هم الان از طریق ماهواره با هم ارتباط می کنند.
    مشکل اصلی این است که چطور هر فرد با ماهواره ارتباط برقرار باید بکند؟ آیا از طریق آنتن های موبایل ؟ که آنها در دست دولت سانسورگر است؟عجب!!!
    با از طربق کشور همسایه؟
    هر فرد عادی که نمی تواند با کامپیوتر خودش با ماهواره ارتباط بر قرار کند!!
    در هر صورت این ایده از اول هم اینجوری که گفتند بو میداد.
    شما کامنت گذاران عزیز هم قبل از اظهار نظر در گوگل یک چرخی بزنید.
    صاحب این صفحه که اول عنوان کرده بود از آن چیزی نمی داندو فقط یک ایده داده بود!
    در ضمن, برای رفع سوتفاهم, من مهندس مخابرات هستم و در آلمان

    پاسخحذف
  9. سپاس از دوست ناشناس مهندس مخابرات در آلمان

    خدمت شما عرض کنم من فرق gps و gprs را میدانم. ولی وقتی میبینم روی gps به راحتی اطلاعات فرستاده میشود مثلا من در جه موقعیتی هستم پس باید یک ارسال از طرف من نیز وجود داشته باشد! بخاطر همین اگر موضوع فرستادن اطلاعات از طرف من به موقعیت یاب و ارسال موقعیت از موقعیت یاب به من حل شود عملا از gps میتوان برای فرستادن دیتا استفاده کرد. تحلیل من اینگونه بود حال اگر اشتباه کردم پوزش میخواهم

    پاسخحذف

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...